Resekcja wierzchołka korzenia

Jest to zabieg, podczas którego chirurg odcina wierzchołek korzenia zęba i oczyszcza otaczającą go kość, uwalniając od wszelkich zmian chorobowych i stanów zapalnych. Rozwój stanu zapalnego tkanek otaczających korzeń możemy rozpoznać poprzez nasilający się ból podczas nagryzania. Ponadto ból trwa nieustannie i towarzyszy mu obrzęk policzka i stan podgorączkowy.

Ból może być zróżnicowany przez wzgląd na rodzaj zapalenia tkanek – może on być ćmiący lub pulsujący. Stan ten jest wywołany reakcją organizmu na bakterie obecne w kanale korzeniowym.

Kiedy zalecany jest zabieg resekcji?

W przypadku, gdy niemożliwym jest ponowne leczenie kanałowe. Przebieg zabiegu Zabieg uprzedzony jest znieczuleniem miejscowym. Tkanki miękkie w okolicy korzenia zostają otwarte w celu odsłonięcia kości i usunięcia zakażonej tkanki oraz wierzchołka korzenia. Następnie kanał zostaje uszczelniony specjalnym cementem stomatologicznym (MTA). Ubytek w kości zostaje uzupełniony biomateriałem kościozastępczym i pokryty membraną.

Wskazania pozabiegowe

Po zabiegu zalecamy:

– stosowanie zimnych okładów z zewnętrznej strony policzka,

– Spożywanie wyłącznie chłodnych pokarmów,

– Picie dużej ilości wody,

– Delikatne szczotkowanie zębów, a miejsce operacji przez pierwszy tydzień wyłącznie za pomocą palca i pasty,

– Stosowanie płynu antyseptycznego,

– Unikanie nadmiernego wysiłku fizycznego przez co najmniej 12 godzin po operacji.

Resekcja wierzchołka korzenia
Czas trwania: 60 minut